Friday, August 12, 2005

Barbeque...





Hari ini ke Kobe Kaisei Hospital. Ono sensei dah tukar ke Kasai City Hospital, bimbang sensei baru tak berapa boleh Eigo, minta ayah temankan. Sampai sana, nurse tanya samada kami perlukan translator untuk bertemu sensei pagi ni, sensei baru tak berapa boleh eigo... muda sangat senseinya baru grad agaknya, kalau kat Malaysia semua doktor boleh Eigo. Alhamdulillah pergi berdua so, kata kat nurse tu daijobu... kami pun ganbatte, tak ada masalah. Ono sensei dah sediakan surat untuk dibawa balik Ke Malaysia untuk rawatan selanjutnya.

Dirumah Haziq bermain dengan Sakamoto Riuga. Mereka juga ke Lawson bersama untuk main Mushi king. Balik jam 10.30am goro, tinggal Ikram kat rumah, Athirah ke Lawson, cari Haziq, sebab dari jam 9.00am tak balik-balik dari Lawson. Pandai juga mereka bimbang bila adik lambat balik. Ummi pun risau juga bila diberitahu jam 10.30 adik tak balik lagi dan di Lawson tak ada. Ummi senangkan hati kata, mungkin dia ke rumah Sakamoto Ruiga.. memang betulpun... jam 12.00 tengahari dia pun balik... Ikram punyalah marah... Ummi hanya cakap dengan dia, kalau nak jalan beritahu dulu... jangan terus pergi tanpa maklumkan kat orang dirumah....

12.30 tengahari hantar ayah, Ikram dan Haziq ke masjid... Ummi park kereta kat Kobe Grocery, free tapi kenalah beli barang... belilah sauce bbq. Daging beli kat Halal Foods. Ayam beli kat Kitano halal foods. Beli merata sebab nak murah. Balik terus siap-siap untuk perap ayam sotong dll.

Jam 5.00 pm kami semua pergi ke tepi laut Nadahama, menikmata suasana terbenam matahari di sebalik mount Rokko/Maya. Buat bbq dan main hanabi.... tanoshi katta desu.

5 comments:

yanAzhad said...

Ala.. kalo dtg awal sure sempat join bbq kan :)

siTi khaDijah said...

kami tunggu juga.. kot bermalam kat kobe...tak apa,lepas ni nak bbq ayam percik kelantan...resepi dah ada dalam tangan ni... abg tanya, Yusof nak join ke??? hahaha..

Anonymous said...

sedapnya BBQ ayam percik...kasi la resepi kat kito pulok...terliur weih...

lynn said...

ooo dah rasmi BBq lak ke.. nak ikut gak, bgtau je bila... menu siap!

yanAzhad said...

ckp je biler ...sampai la kitorang .. hehehhe .. err ..dtg bwk diri aje ke?

usop