Sunday, August 07, 2005

Consert di Kobe Bunka Hall.

Pagi radio taiso dan sarapan mee hon. Hari ini 11.00am goro ke Nadahama Science Square. Anak-anak dah minat masuk ride theater. Selesai ride theater terus balik, siap-siap untuk ke Kobe Bunka Hall tengok concert. Hall dibuka jam 1.30pm. Malangnya kami tersilap hall jadilah lambat sikit... kami terpergi Kobe Kokusai Hall. Mujur kami memang keluar awal so tak lah sampai concert dah mula... sempatlah cari tempat dan tunggu acara bermula. Orang ramai sungguh. Penuh dewan tu, tak dapat duduk dalam, kenalah tengok terebi kat luar, termasuklah Ikram dan Athirah, tapi dia bayar balik duit. Sukalah mereka... ticket tu pula dapat free dari sensei muzik Athirah yang main violin dalam concert tu.. Arigatou sensei.

Balik, naik subway dari okurayama ke Sannomiya. Cuti ini untung sikit naik bas dan subway sebab Kobe ada Ecofamily, so seorang dewasa boleh bawa 2 kanak-kanak free. Kalau ummi bawa mereka, ummi sahajalah yang kena tambang, jimat dari bawa kereta dengan parking yang mahal di Kobe ni...

Balik kami round DAIEA, pergi JUNKUDO tengok buku-buku.. belikan buku mushi king untuk Haziq.

Selesai Maghrib kami pergi pula main hanabi kat tepi laut Nadahama. Tempat ni okay tapi parking susah sikit, kami park aje kat tepi jalan tapi tengok selalu, takut kereta kena tarik, nanti tak pasal-pasal kena 3man. Habis main dan duduk-duduk dibench tepi laut tu, kami pun beransur balik. Perjalanan balik singgah di Kohyo. Nak masuk parking, nampak Lynn dan family baru kaimono kat Kohyo... Di kohyo kami beli milk dan yasai.