Tuesday, April 19, 2005

Kogai gidokai - Minooka Shogakko の Gomodori group

Kogai gidokai bermakna belajar diluar sekolah. Hari ini ada perjumpaan untuk murid-murid yang tinggal di jalan yang sama. Athirah dan Haziq tentunya satu kumpulan, begitu juga Takuya Kun, Nakatsukasa Satomi chan, Arakawa kun dll. Tujuan perjumpaan ini adalah untuk memperkenalkan murid-murid dengan kawan-kawan yang berdekatan rumah. Balik jam 2.15. Murid-murid dari group yang sama balik sekali dihantar oleh sensei, group gomodori dihantar oleh Ogasawara Hiroshi sensei.

Petang kami pergi jogging di Maruyama Koen. Budak-budak naik basikal. Sakura dah mula gugur, hijau telah mula kelihatan bercampur dengan bunga-bunga. Musim ini rumput-rumput merayap pun berbunga, cantik sungguh. Ini kali ke6 kami menyaksikan haru/spring di Jepun. Bumi matahari terbit. 2 tahun di Saitama ken, Urawa shi, setahun di Chiba ken, Ichikawa shi dan 3 tahun di Hyogo ken, Kobe shi.

Athirah pula bermain dengan Natsumi chan dan adiknya.


cycling with Natsumi..

Sedang Haziq bermain dia beritahu dia jumpa classmate dia, 1の1. Ito Kanaka chan. Berbual pula dengan emaknya, boleh Eigo dengan baik. Wah! lepas ni, dapat lagi kawan Jepun baru, parents classmate Haziq. Haziq bermain dengan kawannya. Balik rumah jam 5.30 petang.