Wednesday, September 14, 2005

Saitama...

Selepas sarapan pagi, kerumah Mat Nor/Salome sebentar dan berjumpa pula dengan Hasira/Azhar di Welshan. Selepas itu ke destinasi seterusnya, iaitu Saitama Daigaku, International House. Tunjuk lagi kat Athirah dan semua dimana ayah dan uncle Yusof dalam kesejukan salji yang tebal menanam uri Athirah. Susah betul nak gali tanah sebab banyak airbatu. "Berdengking-dengking" kata ayah, masa tu ummi masih dihospital. Ummi dihospital selama 10 hari. Kat sana bergambar lagi, Nonaka san dah bersara, orang baru yang jaga... tapi baik-baik juga. Lepas jalan-jalan kat International House, terus pula ke Daigaku... GRIPS dah pindah ke Ropponggi.. school tu dah tukar lain.. tapi ambil gambar jugalah.

Selesai di Saitama Daigaku, kami pergi pula ke Kita Urawa Chuo Byoin.... tempat kelahiran Athirah.

Selesai kat situ pergi pula Kobato Youchien, youchien Ikram dulu, tak sangka sambutan baik sekali, kami dijamu dengan ocha dan okashi, bergambar ramai dengan semua sensei, walau sensei Ikram dah berhenti sebab dah berumahtangga. Sensei buka album, muka depan gambar Ikram masa kat sekolah tu.... suka betul dia. Haziq sampai kata, " Haziq nak pindah sekolah ni, sekolah ni cantik dan besar, banyak permainan". Haziq ceritalah dengan sensei tu dia kat Kaoru Youchien. Encho sensei suka betul dengan lawatan kami, dia kata next time dia nak bawa pekerjanya melawat Malaysia pula sebab dah ada contact dengan orang Malaysia. Last year mereka melawat ke China.

Puas bercerita kami pun sayonara, pergi pula ke rumah Yamaguchi Himiko. Dia dah nak keluar, tak tentu arah dia nampak kami, bestnya dia terus panggil Ikram... masih ingat dia akan kami. Kami pun bergambar dengan dia, tapi Kazuma kun masih belum balik sekolah. Kazuma ni anak tunggalnya, sebaya Ikram, tarikh lahir juga sama. Dialah kawan ummi semasa apa-apa urusan di Kobato yochien Saitama dulu, samalah dengan Oohta san di Kobe.

Sepatutnya petang ni Kak Ani ajak ke Kamagaya, tapi sebab kami lama di Saitama, tak jadi pergi... Banyak betul omoide kami di Saitama, sehari kesana macam tak cukup rasanya, terpaksa dibuat rating.. rating pertama mengingati tempat kelahiran Athirah.. berjaya juga kami membawanya ke sana untuk ke 3 kalinya. Mungkin ini adalah kali terakhir ke Saitama buat sessi ini, InsyaAllah ada rezeki kami akan datang lagi menjejaki tempat kelahiran Ahirah ini...

Perjalanan balik ke Chiba kami menikmati pula suasana malam di Tokyo.

2 comments:

Anonymous said...

best regards, nice info
»

Anonymous said...

You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it » » »