Tuesday, July 10, 2012

Satu Murid Satu Sukan....

Hari ini Haziq kesekolah dengan memakai baju sukan.. Katanya ' Haziq kalau pakai baju sukan rasa bimbang, nak pakai sampai petangke' ummi kata 'mestilah' . Cantik baju sukan barunya.


Program hari ini adalah satu program yang dianjurkan oleh Kementerian Pelajaran. Keseluruhan 3.6 juta goro pelajar dari 10k sekolah seluruh Malaysia mengadakan senamrobik serentak. Tidak ketinggalan Sekolah Agama Menengah Tinggi Tengku Ampuan Jemaah, Shah Alam... Objektif program ini adalah untuk menggalakkan semua pelajar meminati sukan, dimana ianya baik untuk kesihatan.

Petang pula ummi ada meeting Jawatankuasa Pengurusan Aset Alih Kerajaan (JKPAK) disebabkan KPE ada urusan diluar, meeting mula lewat sedikit dan selesai lebih kurang jam 6.00 petang, bergegas ummi ambil Haziq dan balik kerumah. Ayah dah sampai, driver nak hantar ke KLIA pun dah sedia. Senaik ummi dan Haziq sampai ayahpun pergi, Flight jam 8.00 malam.

Seteah ayah bertolak, ummi terus kedapaur untuk siapkan makanan malam, Haziq pula terus menghafal.. simple malam ni, sayur campur dan goreng telor dadar, tak sempat nak keluarkan ikan. 8.00 malam hantar Haziq tasmik di Surau Al Islah, Seksyen 7. Alhamdulillah dia dah hafal 6 juzuk, malam ini mengulang 1 juzuk... balik dia masih belum bagi hadiah kat Ustaz yang mengajar tu... malu ummi, walau ustaz tu tak pernah minta. Malam ini hanya Ikram yang hantar dan ambil Haziq, ummi setlekan baju-baju yang melambak. Alhamdulillah semua selesai. Balik mengaji mereka bawa Tutti Fruitti..yumyum.

Published with Blogger-droid v2.0.6

No comments: