Friday, July 20, 2012

O Tanjoubi Omedetou Muhammad Aliff Ikram

Hari ini macam biasa, asa gohan dan pergi kerja... tapi hari ini adalah hari jadi Ikram, so kami pun berebut-rebut menghantar sms to wish happy birthday to him... dia tu sensitif sikit, dia komplen ucapan dari Athirah tidak boleh terima sebab dihantar jam 11.58pm. Ummi kata 'mana boleh sebab jam telefon Ikram yang lambat'. Ummi, Ayah dan Haziq ok. Ucapan terima kasih akan dihantar selepas malam.

Hari ini pagi ummi ada Program Gotong Royong Perdana di pejabat, ummi bertugas bahagian pejabat. Semua bekerja bertungkus lumus untuk mencantikkan pejabat. Disebabkan dalam pejabat, ummi terselamat dari kena panas, kakitangan yang kena bahagian luar, berpeloh-peloh terutama yang membersihkan longkang. Oleh kerana Gotong Royong Perdana, semua kakitangan diberi sarapan pagi, makan tengah hari dan minum petang. Kenyang sampai dah tak lalu nak makan, petang tu diberi laksa. Ummi hanya mampu ambil kuah sahaja.

Hari ini adalah 20 Julai 2012 bersamaan 30 Syaaban 1433H. After ofis ummi dan Athirah pergi rumah Aza untuk tempahkan baju kami. Hari ini ayah pun balik awal, sebab malam ni bermulalah Sembahyang Sunat Taraweh. Semua eager nak pergi Masjid, sampai round about ayah tanya 'sembahyang kat mana? Haziq jawab 'Masjid Negeri'. So terus ke asjid Negeri, terkejut juga jalan sesak nak masuk ke Masjid Negeri... Akhirnya kami lepas juga, ayah park di tepi jalan. MashaAllah penuh Masjid, ummi dan Athirah cepat-cepat siap dan terus buat apa yang patut... Imam Isya' dan 10 rakaat awal baca slow, imam seterusnya memang laju, malam pertama habis satu juzu' Selesai sholat kami terus makan di Seksyen 6. Kira sahur lah tu.

MALAM INI TIDAK ADA SAMBUTAN HARI JADI BUAT IKRAM, KAMI AKAN BUAT SELEPAS INI.

No comments: