Sunday, May 29, 2005

Sedihnya.... masa begitu cepat berlalu.

Jam 3.30 pagi emak dah kejutkan kami, dia dah siap-siap. Bangun leaps sholat terus kedapur siapkan sarapan pagi, nasi goreng aje....Jam 6.00 pagi semua dah siap, hubby dan Ikram hantar Tatee dan Suhaimi ke Sannomiya untuk menaiki bas ke Kansai Airport.. bawa barang yang besar-besar... kereta memang tak muat. Kami turun dari rumah lebihkurang 7.15 pagi... drive macam biasa, guna highway dan jalan biasa takut mengantuk kalau terus guna highway. 8.45 pagi sampai di Airport, Tatee dah lama menunggu, dia sampai jam 7.30 pagi... laju juga bas tu.

Sampai sana kebetulan ada 3 orang Malaysia, Kak Sham pun ajak join barang.. lepaslah semua. Alhamdulillah. Selesai urusan dikaunter, shopping lagi tu... ada beli baju, hiasan, handbag dll. Emak nak cari money clip ada gambar Jepun, tapi tak ada.

Lepas mereka semua masuk, kami pergi tengok-tengok barang kat bawah, money clip tu memang tak ada juga, tak ada rezeki emak kali ini. InsyaAllah kalau kami jumpa kami belikan. Lepas tu kami pergi pula ke Sky View tengok kapalterbang naik dan turun.. panas, tak boleh tahan lama kat situ...

Balik cuaca di Osaka mendung dan Kobe hujan, kami singgah di Amagasaki, Amado, hubby mengantuk so rehat sekejap kat situ, sambil masuk Konan dan Midori.

Sampai rumah, turun kereta, Haziq kata "senyapnya" naik rumah pun terasa sunyi, kami terus kemas barang dan vacumm lebihkurang... adalah barang-barang yang tinggal, tunggulah kami bawa balik nanti.. Malamnya semua orang tak makan... semua rasa tak lalu makan.. dah biasa 3 minggu makan bersama macam kenduri... cerita dsb. Hari ini balik macam biasa.

Hai... cepatnya masa berlalu.. kami ni pun dah tak lama lagi kat Jepun.. berbagai rasa ada, anak-anak kata kadangkala rasa nak balik, kadangkala rasa nak duduk sini, Haziq pula kata dia nak kerja kat sini... dia memang tak tahu lagi sebab umurnya lebih lama tinggal di Jepun dari di Malaysia.. rumah di Malaysia pun dia tak ingat macammana... kesian dia... tempat-tempat menarik kat Jepun aje yang dia tahu.. nak buka kedai kuakata dan kabutomuchi kat Haborland... tinggi betul cita-citanya, tak sangka seumur 7 tahun dah ada cita-cita nak buka kedai di tempat barang mahal-mahal. Mudah-mudahan dia manjadi anak yang sholeh dan berjaya dunia dan akhirat. Begitu juga dengan Ikram dan Athirah. Amin.

Malam ni semua tidur awal..