Saturday, November 12, 2011

Majlis Perkahwinan Anak Perempuan YAB MB Selangor

Hari ini ada jemputan rumah rasmi YAB MB... mulanya rasa malas juga sebab ayah beritahu kawan semasa kadet PTD dulu ada kahwinkan anak di FRIM, so Ummi kata lebih afdal pergi rumah Anuar sebab kami berdua memang kenal dia, tapi sayang bila semak semula kad jemputan rupanya hari ini jemputan di Trengganu, rumah di FRIM pada next week, mujur tak pergi lagi. Akhirnya kami decide pergi Dewan Megawati, Seksyen 7, rumah rasmi MB.

Kami sampai 2 goro jemputan masih ramai tapi tak lah penuh sangat senang juga cari tempat kosong, makan ala kadar, malas nak pergi ambil, kalau anak-anak ikut, merekalah yang rajin ambilkan makanan, ummi dan ayah akan duduk aje.. hari ini ayah ajer yang pergi ambil. Balik kami belikan mereka nasi briyani kambing di Azira, sedap katanya.

Petang kami ke Seksyen 3, tengok rumah yang sedang diubahsuai, Alhamdulillah dah nak siap... so tadi kami bersihkan dan ayah cat siling. Mulanya upah Kumar mengecat, katanya dia pandai, tapi kami memang tak puas hati.. jadi kami hentaikan sahaja dia, dan kami buat sendiri.. memang ayah minat nak buat sendiri.. so setiap hari kami buat sikit-sikit. Rasanya lepas Athirah SPM bolehlah kami pindah...

Hari ini Jupri betulkan handle tingkap dan pasang paip untuk mesin basuh.

No comments: