Sunday, November 27, 2005

Minggu terakhir hari raya....

Bangun pagi, sarapan lebih kurang, kelas untuk anak-anak, nampak juga peningkatan mereka...

Jam 11.00 pagi kesekolah Integrasi Sri Pintar di Seksyen 7, hajat nak bertanya untuk kemasukan sekolah Athirah dan Haziq, nampak menarik juga sekolah tu, mula jam 8.00 hingga jam 3.30 petang untuk tahap 1-4 dan tahanp 5 dan 6 balik lewat 4.30 sebab ada kelas tambahan.... bayaran pun boleh tahan juga, tahap 1 hingga RM260 dan tahap 5 dan 6, RM 290... Kelas berhawa dingin dan murid pun tak lebih dari 24 orang dalam sekelas.. kalau dengar keterangan macam boleh... tapi kami fikir lagilah.. nak survey tempat lain lagi.

Tengahari bonda dan kawan-kawanya datang minta tunjukkan jalan ke Seksyen 24, Kompleks warga Emas.. pergilah hantar bonda pula ke Seksyen 24. Mereka ada jamuan hari raya.

Lepas Zohor kami pergi pula ke rumah terbuka Siti Syabana di Subang, Apartment apa tak ingat pula.. makan lagi. Mee bandung, nasi impit, sambal kerang dll..

Balik singgah pula di Seksyen 13, hajat nak tengok Sekolah Integrasi Assyakirin.. besar sekolah dari tahap 1 hingga Tingkatan 5... mahal sikit, Tahap 1-6 RM 360/sebulan dan Menengah RM 390,fikir lagi.. next week decide.

Lepas tu tengok pula kedai perabut Jati, cantik-cantik, masuk pula kedai bahan buat kek dan roti, menyelerakan. rupanya hujung minggu boleh belajar buat kek dan roti/pastri... bila dah settle semua bolehlah pergi belajar pula... Semangat nak belajar buat roti dan kek masih menebal. Ganbatte neee..