Sunday, February 27, 2005

Flee market kat Gokoku Jinja dan Kodomo Fashion festival di Kobe Eki Minami

Hari ini ada flee market kat Gokoku jinja, lepas asagohan umi dan ayah pergi... Flee market kat sini memang kami jarang miss, banyak barang boleh beli, barangan antik pun ada, tapi umi dan ayah tak minat dengan orang tua2 yang menjual sebab mahal, susah nak tawar. Flee market kat sini kalau rajin every weekend ada, sediakan ajelah okane. Tempat fovourite umi lagi ialah dia Haborland dan meriken park. Selalu juga temankan umi kesana, ayah jarang2 pergi sebab banyak kerja... sebab tak nak ganggu ayah umi akan bawa kami semua... dapatlah air minum2, kadangkala dapatlah juga barang kami selain dari omiyage dll yang ummi beli.

Gokoku jinja hari ini ummi beli 4 helai obi, muah pulak hari 500 yen sehelai... penuh gaikakujin kat situ, memilih... ummi macam tak percaya. Ummi juga beli bola temari (てまり) - bola samurai, beli 5 biji dapat 400 yen.

Lepas sholat Zohor hari ini kami pergi 神戸 えき みなみ sebab ada pertujukan fashion kanak2 seluruh dunia... kami masuk, pakai lah baju melayu dan kurung warna kuning kami tu... Athirah siap pakai selendang panjang... kenalah kenalkan Malaysia sikit2, tak ready pun, cakap makna konnichiwa dll... ada juga yang menari dan menyanyi.. Indonesia pun ada. Habis tu kami dapat ticket untuk main superball dan pancing... dapatlah bola kecil tu.

Ummi pulak mencuba bakat dalam melukis caligraphy.. tengok cantik ummi punya, kami semua join juga... inilah hasil kami...